9.12.11

Oto-mastoidita si alte intamplari

Abia dupa ce am terminat cu asta, si chiar dupa ce suntem la un alt eveniment, cel cu o amigdalita acuta (devenita si trecuta pultacee) am capatat curaj sa scriu povestea asta.

Ana a scapat ca prin urechile acului de operatia unei oto-mastoidite. Si asta numai pt ca a avut un medic dedicat. Daca era un medic de genul "mai da-l dreaq de pacient" o opera direct, ii spargea mastoidele si "sanate!".... Ei, bine, am intalnit si medici buni. Pana acum 3 (Am 31 de ani si am copilarit in spitale, ok?!). Va dau "lista medicala" la sfarsit.

Mersul la gradinita e neplacut pt trezitul la 7, cand ora ei de trezit este 8. Dar nu numai atat, ci si pt ca este un "bulitor de imunitate". Colectivitatea si "colectivizarea de oameni" (cum o denumesc in forul interior) sunt de cacat, pt simplul motiv ca nu-s facute "cu cap". Lasi copilul sa devina dependent de mama/ tata/ bunici 2-3 ani si dup-aia il smulgi din atentie 100% ca sa il arunci unei persoane necunoscute copilului si cu atentie acordata de 2%. Care om rezista la asta?! Pe bune, acum! In spital, Ana a zis ca prefera sa fie bolnava ca sa stea zilnic cu mami si cu tati! Logic, daca stai sa pui problema asa.... Lasand sistemul la o parte cu toate tarele lui si munca mea de "dezlipire emotionala" a Anei...

Dupa o luna de gradi vine Ana si zice: Ma doare in ureche!
Chiar in seara aceea, la ora 21:00 noi eram la Grigore Alexandrescu, singurul spital de copii de care auzisem vreodata, la camera de garda. Dupa o asteptare de aproape 3 ore ne-a vazut un medic-tataic (probabil un pensionar) care nu s-a uitat in urechile Anei motivand ca e "un pic rosie in gat si o doare din acest motiv". Ok, explicatie plauzibila, dar, la dracu'! N-ai putea sa te uiti, totusi, in urechea ei?! Deja ma enervasem pt ca nu s-a uitat! Fara antibiotic ca e doar o raceala. Dar sa am in vedere, daca tuseste, sa ii fac o radiografie. M-am uitat stramb, nemultumita de medicul la care am nimerit si-l intreb ironic: "Radiografie? La 3 ani?" "Aaa, doamna, eu spuneam: doar in cazul in care se impune." "Aaa!" Lasa!
Am venit boi si-am plecat vaci, dupa cum spuneam, dat fiind ca la minimele mele cunostiinte medicale, am zis ca de obicei: "Atata lucru stiam si eu! Zi-mi ceva nou, pt ca de-aia vin la tine!"

Noaptea la ora 4 copilul a venit plangand la mine: "Mami, ma doare in ureche!" Pun mana pe ea, febra. 40! Am chemat salvarea. Ca in filmele cu prosti:  Salvarea vine cu o asistenta care imi zice cu parere de rau:
- Nu pot nici o reteta de Augumentin sa iti dau, ca n-am parafa. Dar hai la spital ca, daca mergem cu ambulantza, ai prioritate.
- Ok, hai!
- Te duc la Grigore Alexandrescu sau la Emilia Irza?
- Sub nici o forma la Grigore Alexandrescu. Am fost acolo si iata rezultatul!
- Ok, va duc la Emilia Irza....
Cand am ajuns acolo mi-a dat un ultim sfat: Cand mai patesti asa cu copilul, sa ceri sa vina ambulanta cu medic, pt ca daca nu precizezi iti vor trimite tot asa cum m-au trimis pe mine, o asistenta care nu te va putea ajuta cu altceva decat plimbatul prin oras!
De tinut minte!

Nu va imaginati ca fi-mea a ajuns la 40 oricum, asa.... "din eter"!
Era pe schema de Nurofen cu Panadol (sau eferalgan) alternativ la 4 ore. Ii bagasem  Novocalmin- supozitor si cateva picaturi de Algocalmin-fiola dar febra refuza sa scada sub 39,7!
Nu sunt idioata, doar ca era ceva in neregula cu Ana si eu nu aveam cu ce sa ma uit in urechea ei!
Ma gandisem inclusiv ca isi bagase vreo jucarie la gradinita in ureche, ca a dormit la gradinita si i-a intrat vreun bebe-paianjen (zicea ca nu aude nici un zgomot in ureche, dar puteam fi eu sigura?!), sau ca a facut otita (dar de ce sa faca otita cand eu am mereu grija la urechile ei sa nu aiba apa si sa fie invatzata cu curentzii de aer ?!) sau oreion (toamna..)

La Emilia Irza, la urgente, fetele de-acolo mi-au zis ca are otita in mod evident si ca unul din timpane pare deja opacizat. Deci ca la o ureche puroiul e inafara si la cealalta in spatele timpanului. Zic: "ok, ii dati o gaura sa iasa sau..?!". Pai, stiti, nu putem face nimic. Trebuie sa vina ORL-ista. Vine la 8. Stati aici, dezbracati-o sa ii scada temperatura si daca e nevoie ii facem impachetari.
Secolul 21 trateaza febra cu impachetari... Sweet! In concluzie m-am apucat sa ii fac presopunctura in asteptarea ORL-istului. A ramas la un 38,5.
 Ca sa stiti si voi: cand nu aveti medicamente, sunteti pe drum si "asa" febra se scade batand din ciupituri superficiale, repede si ritmic, mai repede decat secundarul, pe lungimea carotidei. Meridianul merge de-a lungul bratului pana in palma, dar cum eu sunt amnezica tin minte doar o chestie- care functioneaza. Tot din seria "alternativ" eu am avut o ezitare la a folosi reiki pe inflamatii, pt ca nu stiu ce se intampla cu puroiul: daca se disipeaza unde se duce iar daca se aduna, unde se aduna... Deci: nu!
Vine ORL-istul. O tipa foarte ok. Dr. Angela Craciunescu si, zau, ca fara ea... N-ajungeam unde trebuie. Mi-a zis ca Ana e un caz grav de otita si trebuie tinuta sub observatie "sa vedem roadele tratamentului". Clasic pt otita e tratamentul cu Augumentin la 12 ore. Si a vrut sa o vada in sistemul: o zi da, o zi nu. Bai, daaa! Adica, asta e "a tine sub observatie!" Nu, cum merg la pediatrul Anei: la final sa vedem daca si-a revenit la normal sau mai are vreo "ceva"...

Eu am vrut sa ii dau Anei la 8 ore ca 12 mi s-au parut cam "departate". Fiind insa, prima data cand i-am dat copilului antibiotic n-am vrut sa risc si sa dau "dupa mintea mea". Mie pot sa imi dau si foc la o adica, dar cu fi-mea nu ma joc. Nu va zic ca am chemat-o pe Cristina, ca nu vedeam semnul de pe sticla unde "zice" cata apa sa pun in sticla de antibiotic... Daaa?! Eram "caca pe mine" toata. De la emotii, asteptand sa ne vada dr., a venit si Rozica mai devreme. Fara cuvinte, ce mai!

Trec 4 zile, 2 vizite la Dr. Craciunescu; urma ultima vizita, cea dupa "cura" de antibiotic. Timpanele erau cu puroiul "in retragere", deja o vedeam pe Ana zburdand la gradi fericita ca face prostii cu prietena ei.
Of, in toiul "faptei" am uitat: Ana are o prietena de gradi- Georgiana. Fac prostii si stau la coltz amandoua... Ce sa vreau mai mult?!
Chiar in seara de dinaintea vizitei la medic vad ca Ana pare mai clapauga..
- Mai, Mariane, sun eu nebuna sau urechile Anei sunt azi mai clapauge decat ieri?!
Marian zice: "Bai, da, asa pare.. Dar nu am nici o explicatie".
-Las' ca o intreb eu maine pe dr...

A doua zi dr. ma intreaba: "De ce nu ati dus-o repede la spital?"
La care eu am facut ochii mari: HM?!?! Pai are 5 zile de antibiotic la bord, urechile au inceput sa devina clapauge aseara si in dimineata asta aveam stabilita intalnirea noastra. Unde sa o mai duc?!
"Aveti si dvs. dreptate. N-aveati de unde sti.. E o urgentza chirurgicala. "
"Adica a evoluat negativ, a facut mastoidita si are nevoie de perforarea timpanelor? "
"Da." Acum a facut ea ochii mari la mine...
"Bun. Sa o tin de cap?"
"Nu, ca nu pot aici sa fac nimic. Te trimit la Grigore Alexandrescu sau la Budimex?"
Pt necunoscatori, Budimex e Marie Curie.
"Oriunde, dar NU la Grigore Alexandrescu".
"Ok, te duci la Budimex, dar te duci ACUM, nu mai treci pe-acasa. Si te internezi cu fata."
"Nu trec pe-acasa, ma duc acum."
A sunat-o pe dr. Buruiana cand eu o imbracam pe Ana de plecare si a rugat-o sa ne astepte.

Am strabatut Bucurestiul pe o vreme infioratoare (vant, ploaie) si am ajuns pe ultima suta de metrii la dr.. Care, cand a vazut-o m-a intrebat daca a mancat ceva sa stie daca ii poate da anestezic (nu putea, ii dadusem Anei un covrig pe drum). Ana a trebuit sa suporte perforarea "live". In timp ce urla in sala de operatii eu ma dadeam cu capul de usa de langa...
Din clipa aia mi-am dorit sa ii preiau o parte din durere, ca sa fie mai suportabil pt ea.. Rezultatul a fost ca am facut o nevralgie de trigemen. Juma de cap, regulamentar. Nurofenul au devenit dropsuri..
Din noaptea aia febra Anei a atins doar varfuri de 39. Puroiul a curs din belsug.
Urechea care fusese mai bine a mers mai rau in timp ce urechea care fusese grav isi revenea.
Dupa 2 zile nu a mai fost alta cale si dr Buruiana, vazand ca nu elimina cum trebuie, basca i se mai si vindecau timpanele, a bagat-o pe Ana inca o data in sala. I-a facut niste mici incizii (cat sa bagi un varf de pensa) in spatele urechii si i-a mai perforat timpanele, cat de mult s-a putut. Si i-a schimbat tratamentul. Apoi febra a inceput sa scada, puroiul sa iasa "pa peste tot".
Dupa alte 2 zile iarasi schimbare de tratament, caci Ana mea se vindeca.
Marian si-a luat concediu medical pt ca eu sa pot alegra la lucru si sa putem face schimb stand cu Ana. Ceea ce pt moralul ei a fost apoteotic.
Si cum era Ana pe vindecatelea, mi-a picat fisa. A spus intr-o seara, ceva de gradinita, de casa... nu mai stiu. Cert e ca am inteles ca s-a simtit dezradacinata. Si-am bagat vindecare pe emotional si mental pt perioada de la 1 septembrie pana la... (nu mai stiu ).

In cele 10 zile de spitalizare Ana a fost subiect pt studenti- ocazie cu care am vazut si eu cum arata timpanul ei! Wee! Fiica mea plangea: "Mami, nu mai vreau!" si eu ma bucuram :"Ana, ti-a vazut mami timpanul!" Dupa care ma gandeam: ce mama degenerata, copilul plange si eu ma bucur c-am vazut timpane perforate si roz.. Pe bune, sunt sadica!
 Dar zau ca as vrea un aparat de "verificat urechi", ca in gat am invatzat sa ma uit fara nici un efort, de ascultat plamanii- la fel, am devenit maestra... vorba uneni asistente de la Emilia Irza: "de ce nu faceti o scoala sanitara?" la care eu i-am raspuns: "ca n-are cine ma mai tzine in scoli..." - draga de fata a inghitzit in sec.. Da' i-adevarat!

Eu o iubesc pe dr. Buruiana. Si va zic de ce. In primul rand ca este medicul clasic: nu sta mult la discutii, isi face treaba si gen "nu te astepta sa te si bata pe umar". Si-a batut capul tare de tot cu Ana, n-am vazut atata dedicatie demult. J-de copii, aceeasi atentie. Tanara, frate, ca imi venea sa o intreb (atat ea cat si sotul ei sunt medici ORL) "Cum de mai sunteti aici? Cum de nu ati plecat?!" Adica nu-mi spune ca e o bucurie sa fii medic in Romanica.. Really! Am eleva care s-a pus pe engleza pt ca vrea sa plece.. ca medic- in alte zari de soare pline. Apoi, ca la un moment dat, cand nu ii mergea Anei tratamentul nr.1 a zis: "Hmm, nu-i bine. Vreau sa verific ceva!" A plecat val-vartej si s-a intors cu concluzia. Adica... stii... Waw! Nimeni nu e inspirat 100% mereu dar trebuie o mare doza de curaj sa poti spune: Stop! I need some time to think! Dupa a doua interventie a Anei veneau alternativ, atat dr cat si sotul ei sa o vada pe Ana. Si marele soc a fost ca nu a vrut sa accepte "ceva". Pff! Norocul meu ca am avut un moment de sclipire si am considerat ca oferirea unui "plic" nu poate fi decat o jignire. Dupa ce se zbate cineva sa evite spartul capului copilului tau, nu-l jignesti..

Abia la final am aflat ca Ana mea avusese un pneumococ nenorocit. Caz in care am zis "Aleluia!" Bine ca n-a facut meningita sau, direct, o septicemie!
Apoi am aflat ca are polipi. Copilul meu drag, daca doarme cu gura inchisa, nu mi-a dat nici un indiciul de polipi. Stiam de bruxism, dar atat. Apropos, inca o las cu biberonul. Amvazut eu ca nu-si scrasneste dintii daca bea lapte/ apa cand are nevoie. Iar Marian cand isi "scartzaie" dintii (face exact ca o vioara dezacordata) de fapt "mesteca". Sigur ca ar inceta daca ar bea putina apa in somn...

Of course ca interdictie de pus copilul in gradi fara o imunizare tzapana prealabila. Si o vaccinare anti-pneumococi. Ceea ce.. eu si vaccinurile... Mi-am zis ca o las acasa cat de mult pot. Si asta a insemnat plimbatul fetei pana la matusa-mea. Si putin pe la socrii mei. Si, desigur "la cel mai mic semn de raceala: Bring the toddler!"


O luna mai tarziu...

Febra 39. Nici n-am mai stat la discutii: nurofen, eferalgan, novocalmin, augumentin. Si sunat dr Laura Buruiana: Avem amigdalele foarte inflamate!
Dr mi-a zis sa ii scot Anei antibioticul (mama disperata, ok?!?! Dupa ce-am patzit...) si in ziua urmatoare (era 1 dec si era libera) sa o duc la verificari.
Doar amigdalita acuta. Tratament. Cand a intrat in cabinet Anei i-a pierit glasul.
Faza e ca Ana o place pe dr. In acelasi timp,nu a trecut usor peste trauma primei interventii, cea facuta "pe viu", abia cand a inceput sa se vindece... Cand s-a asezat pe scaun era deja "moale" - eu o incurajez mereu pe Ana sa isi faca curaj si sa se duca singura, doar o tin de mana, evit sa o iau in brate. Life ain't easy, u know?! Dupa gat au urmat urechile. Dr o intreaba: pai nu la ele ai sensibilitate?! Ana a lasat-o si si-a revenit total cand a fost laudata "arata foarte bine!". Dupa ce a coborat de pe scau ii venise copilului cheful de vorba: "Am racit ca vorbesc tot timpul cand e frig afara!" (poate nu stia dna dr..) :))

Pana la urma amigdalita acuta a devenit pultacee, apoi s-a restrans si acum e in faza in care "se duc cele 2 pete". N-am mai dus-o pe Ana la control, pt ca deja stiam ce e amig ac pultacee- diagnosticul copilariei mele. Doamne, cate injectii au putut intra in fundul meu! De 2 ori pe iarna.

Am luat aparat de aerosoli. Avusesem dubii, dar n-am mai ezitat cand am auzit-o pe Ana "infundata fara muci". Acum ca i-a trecut il folosesc ca odorizant de camera. N-aveti imaginatie ce bine emana eucalipt si brad pe-aici! Am impresia ca nici nu imi mai vine sa fumez cand aerul e usor umed si mentolat!

Si acum, ca mi-au revenit "cohones" am putut povesti!
Sincer...
 Cand mi-a iesit Ana din interventia aia cu anestezie (nu cea de urgentza), am plans! Eu! Adica, eu cea care i-am tinut lumanarea mamii si am fost de fier. Eu care am vazut-o pe mama cu sonda nazo-gastrica, perfuzii si sonda urinara si imi faceam puzzle din "cum sa o intorc pe partea cealalta ca sa nu stea pe spate (aia era problema mea, nu alta)! Eu, care imi fac singura injectii de lesina Marian langa mine! Deci me-cohones! Am plans ca proasta-n targ ca n-aveam cum sa-mi potolesc copilu', frate!
Reactia de dupa trezire, cand nu era dezmeticita, m-a "rupt": voia sa isi smulga pansamentul, urla ca o doare, se zvarcolea, iar adormea apoi o lua de la capat... Am zis ca mor! Nu puteam sa o linistesc, n-aveam voie sa ii dau calmant. Ne-a dat zapacita de colega de salon afara, si pe mine si pe Marian! Ne certam despre "cum sa o linistim pe Ana!" Asa ca ne-a gonit sa bem o cafea. Cand ne-am intors Ana dormea linistit... Noroc cu Milica! Dar cu Milica e "poveste de adulti", nu pe blogul asta...

Oricum, Anei urmeaza sa ii fac o imunizare. Avand in vedere ca mi-a luat pneumococc cu baraka si oscilococcinum "la bord", clar ca are nevoie de ceva "strong". Inca nu stiu ce.... Vedem... Ea cere la gradi, dar  :)))) NU!


A, ziceam lista celor 3 medici buni:
Cosmin-Iuliu Mihailescu- ginecologie
Laura Buruiana - ORL pediatrie
Tzarulescu - Stomatologie adulti (reconstructii)

19 comments:

  1. BUNA!
    am citit prin ce ati trecut si am o intrebare: ai putra sa imi dai un nr de telefon al dr. L. Buruiana? Caum as putea ajunge la dumneaei? Fetitei mele i s-a pus ieri, la Iasi, dupa CT , diagnosticul de mastoidita cronica, cu recomandare de mastoidectomie. Marti ajungem la Bucuresti, avem programare la dr. Vasile Ciuchi, la Medlife. Dupa ce am mai facut cautari pe net, am gasit blogul tau , iar faptul ca medicul de care ati povestit nu a recurs imediat la o masura radicala mi s-a parut minunat. As vrea sa ajung cumva si la dumneaei. Merci!si sanatate multa!

    ReplyDelete
  2. Adina, doamna dr nu mai lucreaza la Marie Curie (adica Budimex). Mai este, insa sotul ei. Si eu am fost recent la el :))
    Iti dau nr de la spital, il gasesti si pe site-ul institutiei 021-4604260, 021-4603026. Ceri sa-ti faca legatura la Clinica ORL de la etajul 4. Pt ca ei mai au si ORL-policlinica, dar pe tine te intereseaza sa iti raspunda cineva si intrebi de programul domnului doctor Buruiana. Te prezinti cu copilul si astepti pana intrii. Asistentele iti vor cere trimitere de la medic, deci daca nu poti lua una repede, desi eu asa iti recomand, le spui ca ai auzit de dansul si ca vrei neaparat ca el sa iti vada copilul! OK? Sper ca raspunsul meu te prinde in timp util, caci Iasul e departe...
    Da' cum adica mastoidita Cronica?
    Sanatate multa si sa imi spui ce-ai facut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marie Curie/ budimex este unul din spitalele de stat de copii. Pana acum eu am fost in: Grigore Alexandrescu (varza, iti intra copilu' n colaps pana intrii cu el la urgente- or avea ei unul-doi medici buni dar degeaba). Victor Gomoiu de care habar n-as fi avut daca nu mergeam sa-i fac Anei o eco abdominala "de control" si am gasit acolo oameni veniti din provincie in mod special la o dr pe care eu o gasisem via internet.... Emilia Irza unde echipa de la urgentza e foarte ok. Si Marie Curie unde eu dau pe spate de cate ori merg pt ca mereu gasesc studenti la studiu si mi se pare cea mai desteapta chestie pt viitorii pediatrii specializati...

      Delete
  3. buna.povestea mea nu putea fi spusa nici de mine asa de exact. e copie xerox,totul,inclusiv perioada,tratamentul,umblatul din spital in spital,interventia pe timpan,apoi dupa ureche,durerea mea de cap si aseara,cum azi e 1dec,muci....difera diar locatia,eu sunt in tm,si faptul ca al meu e baiat. as vrea sa te gasesc cumva sa imi povestesti ce s a mai intamplat de atunci,cum ai imunizat o,sa mi dai curaj cumva ca deja sunt paranoia. dc poti,te rog,da mi un semn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, eu le-am incercat pe toate: laptisor de matca (f bun daca ii prieste); echinaceea (mhm... la unii merge la fii-mea nu, plus ca nu se foloseste decat 2 sapt pe cura cu pauza de alte 2-4 sapt pt ca de aimunizare, adica nu mai are efect); ceea ce a mers la noi este catina cu miere, dar in doza pt adulti... gen, nu stiu, daca toti copiii de varsta ei luau o lingurita pe stomacul gol dimineata, fii-mii ii dadeam o lingura plina. Acum are 22 de kg si daca e sa-i dau ii dau cam 3 linguri zdravene. Nu mai folosesc medicamente decat daca-i musai si pt amigdalite folosesc miere cu scortisoara in loc de Augumentin (inainte saream repede la medic si o baga pe antibiotic, pt ca altflel nu fct nimic...). Anul asta are 6 ani, clasa zero si iarasi sensibilitatea ei pe plamani a fost nasoala... A facut gripa asta nenorocita care a facut multe pneumonii; noi am scapat de pneumonie (pt ca a facut 4 tratamente intr-o luna!), si la final sa afltam ca e pe baza alergica.... In decembrie urmeaza ceva testari... nu ma timp sa scriu dar o voi face and voi putea, probabil spre sfarsitl anului. Daca ai nevoie de ceva da un semn. O alta sursa minunata de informatii am printr-un grup de fb, "raw vegan baby". Noi nu mancam vegan deloc, insa Ana are uneori perioade in care refuza carnea si de obicei, oamenii care studiaza nutritie si efectul a 'tot ce bagam in noi' sunt vegetarienii, asa ca acolo am invatat ceva trucuri super-destepte. Bafta! Sa stii ca sensibilitatea asta pe raceli "bronho" ramane cativa ani. N-ai ce face decat sa fii pe faza si sa iei din pripa orice raceala. Eu am stetoscop si am invatat sa ascult plamanii la modul : "Alo, buna ziua, Ana a facut iar o bronshita, dar nu haraie decat la plamanul drept deocamdata". sau, cum a fost ultima data, la pneumolog intrebam daca e normal sa se auda ca din pestera si daca sigur nu e mai rau decat o bronsita. Radea si doctorita de sistemul meu de comparatie al sunetelor.... Cu asa copil, Dumnezeu ma ierte, dar a trebuit sa ma pun pe invatat!

      Delete
  4. buna. tot ce citesc n ar putea fi redat mai bine de mine. este exact acelasI scenariu,si datele coincid,tratamentul,plimbatul dintr un loc in altul,incizia pe timpan,dupa ureche,durerea mea de cap si acum,pt ca azi e 1dec,ieri au inceput mucii.dc poti sa ma ajuti dandu mi si alte infirmatii,gen ce ati mai facut sa va imunizati,cum e acum,cum sa ne ferim,cand sa mergem la dr,as fi recunoscatoare. multumesc mult si dc poti,da mi un semn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca cel mai bun indice e copilul tau. Trebuie sa iti inveti baiatul sa separe durerea de ureche de cea de gat iar tu sa inveti sa palpezi f bine. Poti sa iti folosesti propriul corp si al intregului neam daca ai nevoie sa inveti. Nu lasa mucii! Sunt inamicul tau public nr 1! Foloseste batista bebelusului pana la adanci batraneti. La un an de la patania fii-mii am facut eu otita. M-am invatat minte si folosesc si eu batista bebelusului! Aparatul scoate mucii sugandu-i (scarbos dar adevarat) in loc sa ii sufle baiatul si sa fie impinsi pe trompa lui eustache in urechea interna. In al doilea rand ia un aparat de aerosoli. Deja nu mai conteaza cat e de silentios sau performant, ia unul cu garantie 2 ani si-i bun. Eu am luat un no-name italienesc si ma tine de 4 ani, sa nu se deoache! Noi avem tratament standard si deja numai astept cand incepe sa fie infundata: 2 ml ser fiziologic, 1 ml acc; daca e mai nasol: 2 ser, 1 acc, 1 adrenalina (face minuni); Acum daca a avut raceala pe plamani, pneumoloaga ne-a dat ceva mai puternic, dar pe tine nu te intereseaza asta pt ca daca e grav oricum te duci la medic. Apoi am regula ca daca copilul e subfebril sa n-o tin asa mai mult de a 3-a zi. Prima zi juma' de paracetamol inainte de somnul de seara, a doua zi sb observatie, eventual dat ceva antitermic tot asa la 12 ore daca se poate, a 3-a zi vizita la medic. Daca te prinzi tu ca are rosu in gat (si asta il inveti cu lanterna in mana si cascand gurile tuturor) deja stii ce sa faci: Tantum verde sau, daca are pustule mici sau f iritat sau ragusit un puf de bioparox (pe care ti-l accepta daca sufla in timp ce tu fasai, oricat ar fi de scarbos!) scortisoara cu miere. Vezi ca scortisoara cu miere se da la 8 ore 2 lingurite dintr-un amestec de 2 lg scorti cu 3 de miere + orice iaurt, crema, banana pisata sa nu simta gustul iute. Si, desigur, la orice raceala eu dau antialergic pt ca orice raceala poate fi bazata pe o alergie (la poluare, de exemplu, pe care un adult n-o percepe!). Sa feresti copilul... nu stiu, eu am eliminat atat de multe incat am impresia ca o izolez de placerile vietii... Nu in parc vara cand e praful de 2 metrii in aer pt ca, Pe frig nu folosesc fular dar are musai pullover cu gat inalt sa acopere gura (ca fii-mea nu tace!). A! Stii ce m-a salvat de multe? Ai sa razi; am invatat-o sa-si traga mucii in loc sa-i sufle! :))) Cica e mai sanatos decat sa sufle! A trebuit sa ma obisnuiesc cu sunetul dar functioneaza. Dupa gripa asta urata ORL-istul Anei m-a intrebat ce i-am facut de e asa curata. Facusem ce ti-am scris aici.

      Delete
  5. da....o sa ajungem cel putin asistente. toata ziua studiez gat si limbi cu lanterna telefonului....la faza cu plamanii nu ma pricep,el n a facut mai jos niciodata. acum e tot cu muci si tuse,fara temp. dr a zis ca dc nu e temp e ok,mergem pe naturiste. adica acum luam sinupret,un sirop de tuse,vibrocil pe nas,apa de mare,cateun parasinus sau ibalgin si aerosoli. avem aparat laica zgomotos dar n are treaba. mucii ii sufla super,n am aspirator pt ei,dar da din suflet,adica cu gura inchisa si scoate bine,dar tot pare infundat. in plus si niste exercitiI pe care a insistat doctorita,si pe care dc le stiam,scapam de multe pana acum.dar cand e cazul sa ma sperii,sau cumva stii dc ei dupa asa operatie sunt mai sensibilI acolo?pe net nu gasesc nmk prea explicit despre asta,sa mi arate acllo niste poze cu ce I a facut,unde,ce gaura e,ca nu mi prea imaginez?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nu, nu sunt mai sensibili dupa aia. cand se gaureste timpanul aceta isi revina in mod natural (de fapt daca functioneaza corpul ca lumea se si face gaura in mod natural). La inciziile alea micute, nu are nici o treaba. Chiar nici una.Anei i-a fut 2 gaurele mici cat un varf de penseta in spatele urechii, deasupra osului mastoid. Pff, pai, pisi, cum sunteti voi e super! Ce exercitii? detaliaza, pls,

      Delete
  6. pai suflam nasu nara cu nara,asta stiu,cred,cu gura inchisa,dupa care1. inmuiem un puf de vata in apa si bagam intr o nara. apoi suflam incat smocul sa sara la distanta.la fel si la cealalta nara. dc nu e nasuk desfundat,ranane atarnat de muci. 2. un smoc de vata il punem la nas uscat si tragem pe nas sa se lipeasca de nas ca mustata si apoi suflam inapoi,la fel pt fiecare nara. 3.noi le zicem goluri=il tin de nas si cu gura inchisa il pun sa sufle,si cand sufla mai tare ii dau drumul. sa incerci si tu sa vezi,astea sunt pt urechi sa faca presiune in ureche sa nu intre pe trompa mucii.Eu nu stiu exact ce are el dupa ureche,ca nu se vede ce e sub operatia propriu zisa,dar presupun ca nu e o ditamai gaura.Dar o sa aiba voie.sa mearga la inot de exemplu?

    ReplyDelete
  7. nu are si particular dr. Buruiana? am baietel cu mastoidita. suntem din provincie. ms anticipat!

    ReplyDelete
  8. sper ca te-ai descurcat si ai descoperit ca nu, nu sunt genul acela de medici.

    ReplyDelete
  9. Buna,
    am citit si eu postarea, este exact copie fidela la ce are in acest moment copilul meu. As vrea sa vorbim la un telefon daca se poate.
    Multumesc.

    ReplyDelete
  10. Cu ce te pot ajuta? lasa nr in comment ca il moderez si nu apare public.

    ReplyDelete
  11. Buna....am citit postarea dumneavoastră!am 33 de ani si am aceste zgomote in urechea dreapta de cca 5 luni de zile!!!am fost la orl-ist ....rezultat=masteodita....iau cam tot de cca 5 luni antibiotice si antiinflamatoare dar fara nici un rezultat,din contra,zgomotul este si mai puternic!!!doctorii orl-isti nici macar nu au binevoit sa se uite in urechea mea...spufn doctori pt ca de fiecare data când fac programare de fiecare data este un altul!!!!m-am saturat de fluimucil,tobradex,ciproxin,medrol si aerosoli cu antibiotic!!!nu au nici un rezultat!!!mai nou, am dureri de cap,ameteli,lipsa poftei de mâncare,stare de voma,febra!!!!

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Giovanny, in ce oras esti, frate, de nu se uita in urechea ta?! Treci la un specialist ORL si dupa primul tratament il cauti numai pe el! Vezi ca Aerosolii sunt vax albina daca nu ai vreo batista bebelusului care sa iti "traga" de acolo aerul sau purioul. Cun sa iasa altfel?

    ReplyDelete
  14. Buna ziua! Aveti un numar de telefon al d-lui dr. Tzarulescu? Sau o adresa a clinicii sale, ca nu-l gasesc nici macar pe google. Multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna. Nu, avea cabinet pe undeva in drumul taberei la parterul unui bloc. Pt ca el nu se baga la extractii si la mine e nevoie si de asta, pana la reconstructie, merg la un alt medic genial gasit dupa 3 ani de cautari, ca deh, nu ma joc... Pe medicul meu il cheama Gabriel Lazarescu si cred ca o sa scriu despre el pe celalalt blog, "ce sa ma mai fac cu atata eu". Spre deosebire de Tzarulescu, Lazarescu nu are chestia aia cu " Daca ma pricep si iti fac ceva ca lumea, plateste sa simti". Cand ai de facut toata gura....

      Delete