12.7.10

dialoguri

- Ana, astazi mami are buba au aici (ma intepa inima ) si astazi trebuie sa fii cel mai cuminte copil din univers, ok? Hai, mergi cu mama, haide puiule, tine pasul cu mine, haide-hai-haide-hai.
La un moment dat incepe ca pt sine
- Megi, pas, pas, hai, megi!
Se incuraja copilul...
.....................................................................................


Ana mare se uita la jucariile Anei:
- dar aici sunt niste chei!
- da, sunt ale Anei
- ?!?!?!
(fiecare merge la plimbare cu cheile proprii in buzunar- familie de nebuni, daca a vrut si copilul chei?!?!)
.....................................................................................


Plecam de la Marian de la servici:
- Mami-tati-ness!
- Sa mergem sa bem o cafea?!
- daaa!
- Pai si Ana ce face cat ne bem noi cafeaua?
- Pak (in parc!)
- Sa mergem in parc si tu sa te joci cat bem noi cafea?
-Da!
De fiecare data cand exprimam corect ce a vrut ea sa zica ne zambeste f larg.. Da-ul ala e cu toti dintii..
Pana ajungem noi cu tramvaiul a si plouat putin, nu mai putem merge si in parc. Ne indreptam spre casa
- Nu mi pace casa! nu mi paaaceee :((
- Nu iti place acasa?
- Nu!
- Pai si ce sa facem?
- Pak!
- Pai tu nu vezi ca a plouat si e totul ud? / Nu se poate sa mai mergem in parc fiindca a plouat..
Uneori eu si Marian raspundem sincron copilului.
- Nu mi pace casa, nu mi pace casa!
- Cum sa explic copilului ca e totul ud in parc?!
- Pai Ana vezi baltoace? incearca Marian. Asa e si in parc: eu ud si mizerie si nu te poti juca.. Si leaganele sunt ude..
Ana nu se lasa, eu inca gandesc.
-Ud? Batoace? Poua?! Nu mi pace casa! Pak!
Tot vorbind ajungem spre casa, incerc sa ocolesc plimbarea pe o straduta din spatele blocului. Ana ma trage de mana prin locul obisnuit:
-Nu aici, AICI! (mama, tuto, ai uitat pe unde mergem?!)
- Imi pica fisa: Ana ia pune tu mana pe toaaate frunzele astea, ei? Cum sunt? Ude?
- Udu, poua?
- Da Ana, totul e ud, si leaganele sunt ude si e mizerie pe jos.
- Hai, mai, Ana, mai repede...
- Las-o sa experimenteze..
Ana verifica riguros fiecare boschet uzandu-si bluza.
- Poua, udu... E dezamagita
- Asculta Ana, stiu ca ti-am promis si noi am fi vrut in parc. Crezi ca noi n-am fi vrut sabem o cafea linistiti?
- Da?!?!
- Da! Dar acum, asta e, o sa mergem maine, inainte sa ploua..
- Da?!
- Da.
No more comments pana la usa: nu mi pace casa!
...........................................................................................................


- Papa bun?
- Da, vrei?
- Nu mi pace... Tort!
- Vrei tort?
- Da!
- Ok, intai papa apoi tort!
- Nu mi paceee..
- Well, nu ti-o placea tzie dar, fara mancare nu pupi nici tort!
- Da?
- Da!
...........................................................................................................


- Mami? Besc!
- Pupe mama pe tine..
- Pupu mama tini..
- Nu pe gura, pe OBRAZ! Doar mami si tati fac pup pe gura- e chestie de ADULTI.
- Baz. (si ma pupa pe nas)
.........................................................................................................


- Ochi?
- Da, ma machiez...
- Ana?
- Ana cand se face adult.. Sau nu, uite: cand te faci tu adolescenta te invatz sa te machiezi cum trebuie, vrei?
- Da? (faci tu treaba asta pt mine?!)
- Da, normal. Si o sa ne epilam impreuna, fiindca esti o paroasa.
- Da?
- Da. Promit ca pana la 18 ani nu o sa mai ai par pe picioare de la atata epilat!
E multumita, desi nu stiu ce a inteles...
.....................................................................................................


- Haide, spune-i pa lu' tanti
- Bye-bye! Pa, bye!
 (imi salta pipota cand o aud)
..................................................................................................
- Ana ce culoare e ursul? (jelly bears)
- Ede.
- nuuuu
- Osu.
- Nuuuu...
- Bastu.
-Nu, Ana, e Galben, GALBEN. Spune si tu: gal-ben
- Da.
- Ce culoare e ursul? Ia vezi, e galben?
- Da
- Deci, ce culoare are ursul?
- Da
- Nu, fata, spune ce culoare are! Stiu ca recunosti cand spun eu. Dar fac cu tine exercitii de dictie!
- Da?!
- Da! (eram deja iritata)
- Gaben!
- Bravo! Asa! Galben! mama lui..
..........................................................................................


Un vecin:
- Cu cine semeni tu asa frumoasa, cu mami sau cu tati?
Ana se gandeste putin:
- mami-tati!
(logic, nu?! omul ala nu-si imagina sau ce?!)
...................................................................................


O vecina:
- Unde ai plecat Ana?
Ana:
- Cucu-ham? (da' cainele unde-ti e?)
Fac traducerea vecinei vizibil facuta KO.
- Ai tinut minte... Face nani acasa...
Acum ca s-a lamurit ii si raspunde
- Mamaie a Oana ( la mamaie Ioana)
.................................................................................


Dimineata ma indrept spre baie mirosindu-mi subratzul
Ana, in spatele meu:
- Putzi?
.................................................................................
De vb cu Ioana:
- Ce mananca Gica?
- Boabe..
- Si face mizerie Gica asta al vostru?
- Bou!
..............................................................................
Sambata dimineata Ana aduna vreo 2 servetele fost-umede pe care nu stiu unde le-a avut ascunse..
- Ce faci, mama, cu alea?
- Paf ! Mizeie! Vuuum!
- Puiule, astazi lenevim, nu facem curatenie...
- Nuu?!?!?!
- Nu.
- Nu dau cu aspiratorul azi nici sa ma pici cu ceara! zice Marian catre mine crezand ca o sa propun un "smotru"..
- Auzi? Stiu ca intr-o viata anterioara sambata faceai curat, dar de data asta, astampara-te! Facem luni


- Da?!
- Da..
Ana ne-a ignorat si si-a sters praful pe unde a crezut ea.

No comments:

Post a Comment