7.10.09

cuvinte

cred ca voi uita si deci m-am decis sa scriu ce cuvinte foloseste Ana
In primul rand ca vorbeste MULT. MULT. zau!
Si cum repertoriul nu este f bogat inca- cel putin nu "pe limba pamantenilor din Romania", Ana se foloseste si de accente..
Si musai repeta de 2 ori (de ex: caca-caca?)
Scriu cu litere mici sunetele care se aud "infundat":
De mentionat ca nu graseiaza deloc. Ma mir ca invata multe cuvinte de la mine si ea le pronuntza corect!

- bAPA = apa
- PAPA= food
- PAAAAAA= "mergem pa", "suntem afara", "pa", "noapte buna"
- b-ErGE! b-ETE! = "merge!" (spus cu nervi, ca are "rg" si e mai greu de zis) si se refera la tehnologie (autobuz, tramvai, computer, tv)
- BA BETE! = "ba merge! stiu eu!" de cate ori nu o lasam la computer
- DĂ! = da-mi odata!
- CATE, CATE = carte, tastatura, monitor care afiseaza text, unele reclame in mij. de transport; acum se straduieste sa invete cuvantul "reclama".
- TEEEI = 3
- CInCI = 5
- GECE = 10
- GACA = gata
- CATAVETE = castravete (prima data l-a zis in timp ce manca piersici, dar era atat de ferma incat am laudat-o)
- TUGUrE = struguri
- IO IO! = mie sa imi dai
- CACA = caca, pipi, canal, pampers, chiloti, mizerie, "ce faci la baie?", "cred ca am facut caca"
- LATE = lapte
- IATE = "ia te uita", ce chestie! ce e aia?
- cPAC = copac
- MAMA (mama-mama) si uneori MAMI = mama, "esti aici?", "am nevoie de imbratisare", "am nevoie de sustinere", pe strada repeta des, sa fie sigura ca nu ma pierde pe drum- chiar daca e in bratele lui Marian
- TATI = cand e la servici "nu mai vine odata?!", il foloseste cu ton de alint cand il vede.
- MAmmmE = mamaie
- TATAiE = tataie
- CUCU = cutzu
- PŞŞŞŞŞ! = pipi (nu il spune niciodata din proprie initiativa ci doar dupa explicatie, ca un soi de "am inteles, stiu ce zici")
- teABĂ = treaba
- Fa = fac (folosit in combinatii de tipul: fac treaba cand isi arunca jucariile, fac caca atunci cand intreaba de ce mergem noi adultii la buda)
- BEAU = Vreau ( de ex "beau late"= vreau lapte, icidecum "beau lapte")
- VERDE = culoarea verde, verde la semafor- stie ca pe verde se merge-, frunza verde
- ROŞU
- GABEN = galben, frunza vesteda
- BATrU = albastru sau alb, ca deocamdata le confunda
- PECE = mergem
- GIICI = "zici, spune"
- BEBE sau BEPE = uite bebelusul
- BAAAU = cand se joaca "cucu-bau"
- BAPO evoluat la BAVOOO = bravo + aplauze
- PETE = perete
- FAIE = floare, frunza, foaie de hartie pe care "deseneaza"
- PECĂ = piersica
- PEŢI = pufuleti
- BĂŢ = sticks

Onomatopee:
brm-brm si brrrrr = la masini si motociclete
uuuuuu! = waw!
A! = (scurt) la explicatii privind arsuri, cand se loveste, "hai!"
AIA IAI AIIII! = vino aici!
CIU = ciup-ciup-ciup ( ne prindem noi de degete, in joaca sau ii mai fac "vino incoace sa te ciuuupeeesc.." si imi pun usor degetele pe umerii sau bratele ei)

Animale:
uu!-aa! sau oo- aa = maimutza + sarit
hAM
pps = pisica
ma = miau
mac
raca = ratza
ga

No comments:

Post a Comment